Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Gittan - 25 juli 2011 19:20

Prinsessan och prinsen sov hos pappa i natt så jag hämtade prinsen runt kl.11.00

Tösen hade äntligen hittat en kompis som är hemma, så de skulle träffas.

Prinsen och jag åkte hem en sväng.

Prinsen ville leka med någon så vi ringde en dagis kompis.

Vi åkte dit och lekte i 3 timmar.

Det var både skratt och tårar men det ville han göra om igen, skoj.

Väl hemma så var det dags för middag, idag blev det kyckling gryta m ris, gott.

Därefter bakade vi chokladmuffins.

Prinsen tycker mycket om att baka. Räkna och mäta upp ingredienser, lägga ner dem i bunken och köra elvispen, helst på högsta hastigheten.

Vi lyxade till oss och köpte AnthonBerg, Chili & Honey Almond choklad, mmmmmmm  så gott det blev.

Idag använde vi detta receptet:

  • 100 g rumsvarmt smör
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 ägg
  • 1 dl vispgrädde
  • 1 msk raps- eller matolja
  • 4 dl vetemjöl special
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2 tsk bakpulver
  • 150 g mörk choklad

Tillagning

  1. Sätt ugnen på 200 grader.
  2. Rör ihop det mjuka smöret, strösocker, ägg, mjölk och olja.
  3. Blanda ihop de torra ingredienserna och
    rör ner i smeten, lite åt gången.
  4. Hacka chokladen och blanda ner i hälften i smeten.
  5. Klicka ut smeten i pappersformar som helst är dubbla eller har ställts i en muffinsplåt .
  6. Strö på resten av chokladen.
  7. Grädda i 20-25 minuter.
  8. Låt svalna på galler.

 

 
Av Gittan - 25 juli 2011 19:06

Lördag: vaknade kl.09.20, ååååååååååå så skönt m sovmorgon.

Det var också en fin dag.

Hade planerat med en väninna att vi skulle ta en promis på stan men hon låg i migrän så det blev inget.

Tog då cykeln och cyklade längs Norrviken.

Hela vägen upp, vilken vacker skog det fanns

Hade ingenaning om denna vackra cykel väg, den blir det flera gånger.

Cyklade ca 1,5 mil, så skönt.

Väl hemma igen körde jag ett lätt rygg pass. Viktigt att stärka ryggen inför höstens jobb igen.

Lite middag och sedan ett långt skönt skumbad m ett glas rosé på badkarskanten.


Söndag: städade igenom hela lägenheten.

Trodde huset skulle blåsa bort, det ven runt knutarna.

Hade kryp i benen så det blev en cykel tur igen.

Denna gång över Bögsgård, Järvafältet. Cyklade å cyklade, kom fram på Stäketleden, bortanför av farten till Enköping.

Så denna dag blev turen 2 mil.

Kände att jag fortfarande hade kraft kvar så det blev ett yogapass på 50 min för att stretcha ut musklerna efter cyklingen, japp super skönt.

Dusch, lätt middag.

Kl.19.00 blev jag upp hämtad av en annan väninna, vi åkte till Kista, käkade god mat och tittade på bio.

Bridesmades, komedi, behövdes, härligt att få skratta av sig.


Tänk vad härligt det är att få rå om sig själv när barnen inte är hemma.

Denna helg var jag jag och jag. NÖJD.

KRAM TILL LIVET!!

Ovido - Quiz & Flashcards