Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

15-17 juli, Gotland

Av Gittan - 18 juli 2011 17:09

Fredags morgon åkte jag, Sofia och Gunilla med buss till Nynäs för att åka med båten över till Gotland.

På båten åt och drack vi gott.

Träffade upp Jeanette som kommit m flyg från Göteborg.

Vi fyra skulle på bröllop mellan våran arbetskollega Suha och hennes man Johan.

Vi blev hämtade vid båt kajen av Johans pappa som körde oss till Valleviken.

En resa på ca 1 timme, tack så jätte mycket för det.

Väl framme checkade vi in på våra rum som var kanon fina.

Stor trä terass utanför som vätte mot en lite hamn där det låg flera segelbåtar, vackert.

Efter att vi installerat oss gick vi till Sjökrogen och åt en fantastisk middag. Blev sittandes flera timmar.

Tog en prommis och lyssnade sedan på en trubadur som spelade.


Lördag: frukost. Därefter hyrde tjejerna cyklar.

Själv drog jag ut en madrass på terassen, en kudde och en flisfilt. Där låg jag och bara myste till bra musik i lurarna.

Gjorde oss klara och inväntade en buss som kom och körde oss till kyrkan.Vackert så klart.

Sedan fick vi skjuts av bussen till Johans föräldrars ställe, otroligt vackert Gotländskt ställe.

Där fick vi champagne, grillat lamm med tillbehör, vit choklad dessert, kaffe tårta.

Därefter blev det dans och party.

En härlig och oförglömlig dag/natt.


Söndag: frukost lätt huvudvärk, hihihi.

Packa och sedan en taxi till färjeterminalen.

Jag och Gunilla åkte först, Jeanette flyget till Göteborg och Sofia åkte hem sist m färjan.


               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards