Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader.

Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott.

Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.
Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför upp hängningshålet så nu hänger den på en skruv och lutar sig rakt mot klädbyrån, det funkar så längen ingen flyttar på byrån   


På med varma kläder, fram med min fula men VARMA vinter mössa.
Promenad ner till Norrviken, solen sken från en klar blå himmel.
Väl framme var det kö till uthyrningen av långfärdskridskor. Uthyrnings systemet verkar inte var det bästa, ut och in på samma ställe, hmmmm, skulle kanske ha två ställen.
Nåja, väl på med skor och skenor och så iväg.
Vingligt, kolla in några som åkt tidigare. OK, långa skär, håll koll på sprikorna i isen så går det nog bra.

Japp, 7 km vågade jag mig på idag och INGEN vurpa    

Det blir helt klart flera gånger men jag ska nog försöka köpa egna skor och skenor.


Promenad hem igen, lite träning här hemma, kändes skönt i kroppen.
VILA PÅ SÄNGEN 40 MIN, det är skönt.


Lite lördags mat, rostat bröd, falukorv och en STOR kopp O´boy, mmmmmmmmm

Lite slöandes i soffan och tv.


Iväg till Ica Maxi för vecko handling men OJ va med folk kl.17.30 en lör kväll, har inte folk något liv    

Hemma igen gjorde jag en Boeuf Bourgignonne, mums, matlåda och resten ner i frysen.


Ner i soffan igen med en liten påse godis.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards