Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Gittan - 4 januari 2009 21:39

Har ju lovat mig själv att äta för att må bra detta år.

Läste denna artikel i Expressen idag, Supermaten som ger dig god hälsa, låter väll bra.

Kopierar över lämen så även ni kan läsa och må ÄNNU bättre:

http://www.expressen.se/halsa/1.1421441/supermaten-som-ger-dig-god-halsa


Det var ganska lätta tips.

Ät mera av detta:

Apelsiner, avokado. baljväxter, blåbär, broccoli, mörkchoklad, granatäpple, havre, krossadelinfrön, tomater osv

Ganska basic så att säga, lätt för alla att äta något som man tycker om.

Av Gittan - 4 januari 2009 20:49

Idag vaknade prinsen kl.07.45, tidigaste morgonen denna ledighet, så ni förstår att jag har haft de lyxigt med sovmornar nästa varje morgon i snart 2 v tid, UNDERBART!!!!!!!!!!!!


Solen sken och det var -10 grader, brrrr..................

Jag, tösen och prinsen packade iallafall in oss i bilen och åkte till en vik i närheten där det plogas en bana på drygt 1 mil.

Det finns tvärgator också så man behöver inte åka hela varvet på 1 mil.


Jag och tösen åker med vanliga skridskor men till nästa vinter blir det långfärds, det verkar så härligt.

På med skridskorna och ned med prinsen i en åkpåse och i pulkan. Han gnällde lite, tror han tyckte det var jobbigt att sitta upp i påsen, det blir ju inget riktigt stöd.

Lade honom ner i pulkan och på 10 min sov han gott.


Tösen och jag åkte ett varv på  5 km, sen var det lite varmchoklad och ett varv till. Bra gjort av tösen, 1 mil på skridskor, härligt underbart.

Prinsen han bara sov. Vaknade när vi tog av oss skridskorna och skulle åka hem, perfekt.


Väl hemma hade mannen gjort lunch, köttbullar och spagetti.

Sen var det ut igen. Grannen kom in och frågade om vi skulle med ner till Rösjön? Hennes killar skulle åka skridskor och ville att tösen skulle med, så på med ytterkläderna igen och ned med prinsen i vagnen denna gång.

Barnen åkte skridskor och vi gick på sjön och pratade om ditt och datt.

En underbar granne att vara med =)


Min sambo???

Jo han pysslade på hemma, lagade mat, satte upp hyllor i förrådet och prinsens rum & städat lite.


Ja som ni förstår är vi trötta både i kropp och själ i kväll, blir tidigt i säng.

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards